Trwa rekrutacja do naszego Seminarium

Trwa rekrutacja do Wyższego Międzydiecezjalnego Seminarium Duchownego w Częstochowie. Egzamin wstępny dla kandydatów na I rok odbędzie się w gmachu Seminarium przy ul. św. Barbary 41 w dwóch terminach: 12 lipca 2025 oraz 13 września 2025, o godzinie 10:00. Przed przystąpieniem do egzaminu należy wcześniej umówić się na indywidualną rozmowę wstępną.
Jeśli już rozeznałeś i podjąłeś osobistą decyzję wstąpienia do seminarium, wykonaj 4 kroki potrzebne do tego, aby oficjalnie zostać przyjętym w poczet seminarzystów:
Krok 1.
Należy zebrać wszystkie potrzebne i dostępne w danej chwili dokumenty w jednej teczce. Świadectwo maturalne możesz dowieźć dopiero po jego otrzymaniu. Teczkę z dokumentami dostarcza się osobiście do seminarium. Dokumentów nie wysyłamy pocztą. W seminarium nie ma też rekrutacji kandydatów przez Internet.
Krok 2.
Należy umówić się na wstępną, indywidualną rozmowę w seminarium. Właściwie każdego dnia jest możliwość takiej rozmowy z którymś z seminaryjnych wychowawców. Najlepiej jednak umówić się telefonicznie na spotkanie:
Numer telefonu: 519 512 821
Krok 3.
Należy stawić się osobiście na umówione spotkanie w seminarium. Podczas tego spotkania ksiądz wychowawca sprawdza zgodność dokumentów z formalnymi wymogami, przeprowadza krótką rozmowę o powołaniu, życiu duchowym i osobistym kandydata, i po wstępnej akceptacji zaprasza na najbliższą turę egzaminu wstępnego do seminarium.
Krok 4.
Egzamin wstępny w seminarium, przy ul. św. Barbary 41 (1. termin – 12 lipca 2025 o godzinie 10.00; 2. termin – 13 września 2025 o godzinie 10.00). Przez pierwsze 45 minut jest do napisania małe wypracowanie na jeden z pięciu tematów. Tematy dotyczą ogólnej wiedzy i kultury religijnej. Następnie kandydaci piszą test z wiedzy religijnej w zakresie YouCat – Katechizmu dla młodych. Trzecią część egzaminu stanowi indywidualna rozmowa z księdzem rektorem, w czasie której kandydat jest informowany o decyzji w sprawie przyjęcia do seminarium.