Spotkanie organizacyjne przed pielgrzymkami na Jasną Górę

Data dodania: 2012.11.03

Choć do wyruszenia na pątniczy szlak pozostało jeszcze 9 miesięcy już dziś w siedzibie Kurii Diecezjalnej z Księdzem Biskupem Grzegorzem Kaszakiem spotkali się kapłani odpowiedzialni za organizację grup podczas wszystkich pielgrzymek diecezjalnych na Jasną Górę.

Podczas spotkania przedstawiono nowych dyrektorów – ks. Marka Bigaja (zastąpił on ks. Henryka Januchtę, dotychczasowego dyrektora pielgrzymki olkuskiej) i ks. Józefa Handerka (zastąpił on ks. Marka Turlejskiego, dyrektora pielgrzymki Zagłębiowskiej).

Spotkanie miało na celu rozpoczęcie prac nad stałą formacją dotychczasowych i potencjalnych pielgrzymów, wymianę pomysłów i doświadczeń zmierzających do promowania idei rekolekcji w drodze wśród wiernych oraz ustalenie programu duszpasterskiego, nad którego przestrzeganiem w każdej grupie czuwać będą dwaj odpowiedzialni za nią księża – przewodnik i ojciec duchowny.

Poruszano także istotne techniczne szczegóły wędrowania – trasę, sprzęt nagłaśniający, kwatermistrzostwo czy wyżywienie pątników. Swoje wsparcie dla nowych inicjatyw oraz determinację w poprawie kondycji ruchu pielgrzymkowego wyraził Ksiądz Biskup Grzegorz Kaszak zaznaczając jednocześnie, że chce budować na tym, co wypracowali dotychczasowi dyrektorzy i co przez tyle lat udało się osiągnąć.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.